מדריך התכנון לרשויות מקומיות
51 נספחים פרק שמיני: הפרק השמיני כולל כלים המסייעים לניהול תהליך תכנון תוכניות עבודה וכתיבתן ולהובלת תהליך אפקטיבי. טופס "הערכת מוכנות ובשלות הרשות" מיפוי שקלול משמעויות האם בשנתיים האחרונות מתקיים ברשות תהליך תכנון תוכניות עבודה וכתיבתן? האם יש לרשות חזון ויעדים אסטרטגיים? האם מתבצע מעקב של ההנהלה הבכירה לבקרת ביצוע המשימות? האם למשימות מדדים )לעומת מדדים תוצאתיים המבטאים אבני דרך או תשומות(? במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא אם סימנת "במידה מועטה או כלל לא" בשניים או יותר מהפריטים, חובה להציב בעל תפקיד ייעודי להובלת התהליך האם קיימות ברשות שגרות של ישיבות קבועות של הנהלת הרשות הבכירה? האם קיימות באגפים שגרות של ישיבות קבועות של פגישות צוות? האם קיימות שגרות של פגישות תיאום ושיתוף פעולה בין מנהלי היחידות ברשות? באיזו מידה מנהלי הרשות עובדים בשגרה לפי תוכניות העבודה? במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא אם סימנת "במידה מועטה או כלל לא" בשניים או יותר מהפריטים, מומלץ לבצע בקרה מסייעת בכל רבעון החשיבות בהכשרת מוביל לתהליך בנוסף למנכ"ל/למזכיר הרשות היא תנאי הכרחי להצלחת התהליך במהלך השנה צריך לקיים ארבעה אירועי בקרה מסייעת להתעדכנות ומעקב אחר התקדמות ביצוע תוכניות העבודה של המנהלים תשתית תכנון רשותית שגרות ניהול וממשקים ברשות האם מנהלי האגפים מכירים את תקציב האגף? האם מנהלי האגפים מנהלים את תקציב האגף באופן עצמאי? במידה רבה במידה מועטה או כלל לא במידה רבה במידה מועטה או כלל לא אם סימנת "במידה רבה" בכל הפריטים, מומלץ לחבר את תוכניות העבודה לתקציב לאחר הערכת המצב הרשותית )והאגפית( ולפני תחילת שלב כתיבת תוכניות העבודה כל מנהל מקבל מגזבר הרשות את מסגרת התקציב שלפיה הוא צריך לעבוד בעת גיבוש תוכנית העבודה השנתית אוריינות תקציבית
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=