מדריך התכנון לרשויות מקומיות

הערכת מצב והגדרת מדיניות ויעדים פרק שלישי: 23 מתארת צמיחה של העירייה, מצד אחד, וחוסר יעילות בפעילות האגפים, מצד אחר. SWOT תמונת המצב העולה מניתוח אם הדבר נובע מליקויים בניהול הרשות המתבטאים, בין היתר, במחויבות מעטה של העובדים לארגון ובמוטיבציה נמוכה שלהם לעבוד, ייתכן מאוד שתוספת תקנים אינה הפתרון להתמודדות עם האתגרים האלה והיא אף עשויה לשמר אותם. בעקבות התגברות השיח ברשתות החברתיות ושקיפות גוברת מצד גופי ציבור, התושבים מצפים ליותר שיתוף בתהליכי קבלת החלטות וליידוע בנושאים מהותיים של הרשות. שיתוף התושבים הוא ההזדמנות שלנו לוודא שאנו קולעים לדעת התושבים ולרצונותיהם. כך אנו מקדמים את תדמית הרשות כמחוברת לתושבים וקשובה אליהם. שיתוף התושבים הוא הזדמנות מצוינת להביא למודעות דעות ותפיסות שאינן "כבולות" לאילוצי הרשות ולבטא מהלכים שכבר מובנים מאליהם ברשות. ככל שהתהליך רחב יותר הוא מייצר ערוצי שותפות רבים יותר, ולכן קל יותר להטמיע אותו ולצמצם התנגדויות בהמשך. שיתוף הציבור נתפס כערך הגון ומקצועי המבטיח אמון של התושבים ברשות, מזה, ותחושת משילות גבוהה, מזה )"יש על מי לסמוך"(. יעד אסטרטגי אפשרי: דוגמה ב‘ עוצמות בתוך הרשות מחוץ לרשות אתגרים איומים הזדמנויות תגבור אגף חזות העיר בשני תקנים קליטת מנהל רכש ימי היעדרות רבים של עובדי הרשות מעיד על ליקויים בניהול הרשות מספר גדול של גמלאי רשות מייצר עומס תקציבי מיצוי לא מיטבי של פעילות ספקים קיימת אפשרות שקשיים תקציביים יובילו לאיבוד סטטוס "עיר איתנה" "קול קורא" של משרד הפנים לתקציבים ייעודיים לשיפור תהליכי הון אנושי ברשויות חיזוק יכולות הניהול ומיומנויות הניהול ברשות בדגש על ניהול פעילות המתאפיינת במיקור חוץ. למה כדאי לשתף תושבים בבניית תמונת העתיד של הרשות?

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=