מדריך ליועצים

22 בניית סדרי עדיפויות בפגישות אישיות להביא לידי ביטוי את נקודת המבט הייחודית של כל בעל תפקיד מטרת השלב: > בתהליך. הנחת היסוד בתהליך היא השותפות בתהליך וההירתמות אליו תוך יצירת עבודה משותפת ואווירה של שיתוף דעות ונקודות מבט; מנכ"ל הרשות, מהנדס הרשות, תובע מטעם הרשות או יועץ משפטי, מנהל שותפים: > רישוי העסקים; הובלת פגישות עם מנכ"ל הרשות, מהנדס הרשות, תובע תפקיד מנהל רישוי העסקים: > מטעם הרשות או יועץ משפטי, ליווי תהליך בניית סדרי העדיפויות של כל בעל תפקיד; הובלת פגישה לבניית סדרי עדיפויות עם מנהל רישוי העסקים והכשר תפקיד היועץ: > תו להובלת הפגישות עם שאר בעלי התפקידים ברשות, ליווי הפגישות והבהרת שאלות לגבי סדר הפעולות הנדרשות בתהליך ומדדי הערכת הביצוע. דגשים לבניית סדרי עדיפויות • מהות השלב הזה הוא שיקוף נקודת המבט של כל אחד מבעלי התפקידים הרלוונטיים לתהליך; • התהליך מביא בחשבון מצב קיים ברשות מבחינת חיוניות עסקים ומורכבות תכנונית, מחד גיסא, ומצב היכולות והמיומנויות הקיימות ברשות, מאידך גיסא; • חשוב לייצר שותפות של בעלי התפקידים המרכזיים ברשות בנושאי ליבה של רישוי עסקים; • חשוב שהתהליך יהיה מעשי, חד-ערכי, תוצאתי וסדור. יש לוודא שביכולת הפרקטיקה (הצעדים המעשיים) להשפיע באופן מרבי על הרשות; • כדי לחזק את התהליך החווייתי וליצור סקרנות וציפייה, כל בעל תפקיד ימלא את סדרי העדיפויות שלו ויציע פתרונות, מבלי שיראה את העדפות של שאר חברי ועדת ההיגוי; • לבניית סדר העדיפויות יש להשתמש בקובץ הזה: #כלי עזר לבניית סדרי עדיפויות - קובץ ;)7 אקסל (נספח • לאחר כל פגישה עם בעל תפקיד ברשות יש לסכם את הפגישה בקובץ הזה: #דף עזר .)8 לסיכום פגישת סדרי עדיפויות (נספח רישוי, פיקוח ואכיפה וקידום עסקים בשלב בחלק הראשון בפגישה נשאל כל בעל תפקיד ונסמן בקובץ האקסל: • סוגי עסקים כדאי למקד את מאמצי הרישוי? 3 באילו • סוגי עסקים כדאי למקד את מאמצי הפיקוח והאכיפה? 3 באילו • סוגי עסקים כדאי להשקיע ויש פוטנציאל למינוף כלכלי? 3 באילו בחלק השני בפגישה נשאל שאלות המשך: אילו פתרונות אתה מציע? האם פתרונות אלה מותאמים לרשות שלך? האם פתרונות אלה יתרמו לקידום עסקים שבחרת? מה יאפשר "קפיצת מדרגה" בתחום רישוי עסקים ברשות? 2 א

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=